Pages

Wednesday, March 23, 2011

>>when liana talk about 'jodoh'..

jumpa.. terus kahwin.. ade lagi ke situasi mcm tu..?? relevan lagi tak benda2 mcm ni terjadi pada zaman skrg ni..? hurm.. pada pandangan aku.. mcm dah kurang relevan dah la.. tapi itu la yg aku nak sebenarnye.. hehehe.. 

best apa.. kahwin dgn stranger.. i mean.. bukan la stranger tahap gaban.. jgn ckp kat aku mamat negro mane2 ntah pulak yer.. maksud aku org yg kita x berapa nak kenal dan masing2 ada rasa mereka diciptakan untuk diri masing2.. paham x ayat aku ni..?? masing2 ade 6th sense gitu.. chewaah.. nanti lepas kawin tahu la siapa dirinya yang sebenar.. hehe..

bagi seseorang yg suci bersi daripada istilah 'kapel' mcm aku ni.. mmg itu yg aku harapkan sebenarnye.. tunggu prince charming datang melamar..  hahaha.. ala.. tgk la cerita kartun lama-lama punya version.. Snow White,Beauty & the Beast, Cinderella etc sume tu.. mana ada dorang dating or kapel..? xde pun kan..? jumpa je.. fall in love.. then get married.. and live happily ever after.. kan..? kan..??


tapi aku tak nak jadi mcm snow white yg kena kiss dulu baru fall in love then get married..

 tak nak jugak duduk serumah before ade apa2 ikatan mcm beauty and the beast..

 apetah lagi untuk berdansa sama2 berpegang-pegangan seperti Cinderella..


 tapi skg ni bila tgk keadaan sekeliling.. masing2  ikut flow yg mcm ni..
 kapel --> tunang --> nikah

xpayah tgk jauh2.. tgk family sendiri pun dah la.. kan..? aku nk jugak jadi pencetus kontroversi..  xde angin xde ribut tiba2 jek ade rombongan cik kiah dtg rumah aku.. wargh..! itu dah melampau.. at least biar la aku taw sapekah gerangan encik husband tu nanti.. kan..? ha.. tgk.. perkara mcm ni pun aku dh rasa mcm x relevan.. so.. apekah maksud jumpa terus kahwin tu..? mesti kena kenal2 dulu.. ker..? patut ker..??

kalau jumpa.. then mesti ade sesi pengenalan kan..? dgn istilah zaman sekarang 'dating'.. hurm.. aku rase mcm patut jek 'dating' dulu before kahwin.. tapi adekah dating ni maksudnye kapel dulu..? hohohoho.. x pun time date tu bawak la adik2 aku join sekali kan.. tapi xde pulak privacy gitu.. aik..? perlu privasi pulak ke..?? hurm.. tgk..? aku dh konpius nih.. hohoho.. bende2 mcm ni pun boleh jadik konpius..

ehem.. sapa kata saya x teringin nak kapel..? itu tipu namanya.. =_="


ehem2.. liana..
bukan ke sekarang ni bukan waktu yang sesuai untuk anda membincangkan perkara2 sebegini..?? ye ke..? awal sgt ke..?? aku dh 20 tahun beb..! bukan ke patutnye bila umur melangkau angka 20-an dah memang patut pikir bende2 mcm ni..?? erk..

fyi.. aku plan nak kawin time umur 28 tahun.. nape..? sebab aku rase time umur aku 28 tahun tu aku dh stabil sikit la kan.. sebab kalau in my future plan.. after graduate aku nk kerja pastu sambung master kat oversea.. pastu baru balik sini.. agak2.. kalau aku kawin awal.. laki aku sanggup x nak bagi aku pergi study jauh2..?? rasanya mcm tidak. but well.. tgk keadaan jugak la kan.. kita hanya mampu merancang.. yang menentukan hanyalah Dia.. (^_^)


gambar abg aku kawin tahun lepas..

ayat femes makcik2 sedare.. "liana bila lagi..??" hahahaha.. calon pun tiada.. apetah lagi nk kawen tiba2.. huhuhu..


1 comment:

mija said...

x per liana..kalu jodoh x kemana..wink3..tpi ak nk jdi permaisuri agung dorh...ak nk ptra mahkota selangor..lallala..ak dh cop dh ok..

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver