Pages

Monday, April 18, 2011

>> my exact feelings (life cont)..

bila aku buat, try nk study life contingencies..
aku akan try xnak pikir ape2 yg negatif ke ape..
tanamkan dalam diri..
"boleh buat ni.! liana.. kau boleh..!! chaiyok2..!!"

tapi bila tgh study..
err..
apesal mcm ni..??
tadi aku rase gune formula ni je dah okay..
belek2 lagi..
oo...
oooooo...
boleh paham ni la kot..
dia mcm ni kalau mcm ni..
kalau mcm tu kene modified sikit2..
bla bla bla...


pastu..
bila try buat latihan tanpa belek nota..
dem..!
terasa diri ini terlalu hina..
bengap giler dan sebagainya..

mengapa begini..??
siyes stress..!
terasa tahap kebangangan aku berada di puncak.!

kenapa..?
kenapa..?
dan kenapa..??

kenapa soklan life cont mcm ni..?
 
kenapa aku amek life cont..??
sebab ni subjek wajib bagi course Actuarial Science..

nape aku amek course ni in the first place..??
sbb aku rasa course ni ade masa depan yg cerah utk aku..

tapi skrg..
setelah belajar life cont..
sumenye mcm berubah..
awan yg cerah bertukar menjadi mendung..
petanda mcm nk hujan lebat je.. 
*rasa mcm nk nangis sentiasa..*
ku lihat sekelilingku bagaikan kelam jek..
tiada lagi sinar harapan..
terasa mcm masa depanku musnah dek life cont ni punye keje..


kalau subjek lain..
still okay lagi la..
walaupun aku x terror..
tapi at least when i try harder, i get what i suppose to get..
x dpt A..
dapat B pu jadik la..
tapi life cont ni sewel sikit..
jangankan A..
B puh jauh dari pandangan mata..
ntah mana silapnya..
aku ni 'pandai' sangat ke apa..??

yg buat aku lagi rase down ttg life cont ni..
carry mark mmg xpayah ckp la kan..
teruk nak mampus..
xdapat nk support pun..

ntah la..
rasa mcm nk give up pun ade gak..
dah la sem ni ISM nak minimum gred C..
below C = 0.00
xde scale..
fail..
kene repeat..
haish~

nak kata aku byk main.?
aku byk study kot sem ni..
korea..?
hah..
dah lame aku tinggalkan dunia drama..
just check dbsknights je tiap2 hari mcm aku check blog orang..


dah la dalam actuarial industry ni life cont penting giler2..
mmg dah terasa hati pun nk tukar channel pergi bidang lain..
bidang yg sipi2 tapi xpayah nk gune life cont lagi..
kesimpulannya..
life cont buat aku tukar pikiran ttg dunia ini..

when everyone said actuarial science is a tough courses..
i think its okay..
i can challenge myself to do it..
but now..?
amek kaw..!
life cont.. oh life cont..

aku rasa subjek lain mcm xde la tough giler babeng mcm life cont..

 
yg paling aku takut..
aku cuak life cont..
sampai yg lain2 yg aku agak okay pun aku ter'cuak'kan sekalu jugak..
pastu sume trang tang tang kebaboom..

huwargh..!!
cmne la nk dpt dean list mcm nih..??

=(


No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver