Pages

Sunday, February 6, 2011

>> i'm in love with Tangled..


untuk pengetahuan semua.. aku dah 3x dah tgk cite nih.. yeay..! yeay..! dan aku rasa mcm akan diulang tayang lagi jek.. hehe.. nampak sgt kot aku terlebih excitd tgk cite nih.. katun dia dah la lawa.. hero pun bukan maen encem dan poyo lagi.. tak boleh blaa~ 

first time aku tgk cite ni kat wayang.. mereleasekan tensen.. time tu kepala mmg tengah serabut giler r.. so pegi la tgk cite ni.. siyes.. cerita nih mmg membangkitkan mood aku yg tengah down time tu.. hehehehe.. 2nd time tgk kt bilik jer.. sebab roomate aku ade download.. aku pun dengan ke'excited'an yg terlebih2 join sekaki tgk lagi.. hahaha.. semalam aku tgk cite ni sorang2 buat kali ke-3.. rase mcm nk tgk lagi dan lagi dan lagi... fyi, aku memang gile cerita kartun mcm ni..! in fact.. aku tgk wayang pun sume cite kartun.. melainkan kalo pegi ramai2 yg buat decision wayang tu bukan aku.. for sure aku akan end up tgk cerita org putih yg aku xbape gemar lantas rase rugi gile beli tiket wayang yg berharga RM7 tu.. huk3x.. tp xpe la.. bukan selalu pun keluar ramai2 kan..


sekali pandang dia punye gambar.. terasa cerita ni macam rapunzel.. kan..? kan..? rambut bukan main panjang lagi berjela2.. ntah berapa meter agak2 panjang rambut di ni yek.. tapi jalan cerita dia agak berbeza ngan rapunzel sebenarnye.. dan memang terbaik la..! x sangka la jugak tuan director ada idea sebegini rupa.. sgt menarik.. saya kasi 5 bintang.! syabas.. tahniah.. 



dalam banyak2 watak dalam cerita nih.. dari first time aku tgk sampai sekarang.. aku still rasa watak Maximus si kuda putih diraja tu yang paling best..!

Maximus memang lebih poyo dari Flynn Ryder.. ahax~
nak taw dengan lebih lanjut tentang kepoyoan beliau..? sile2 la tengok cerita ni sendiri.. okay..? ngeheheheehee.. =p

dan sudah semestinya la kan setiap cerita2 mcm ni terselit jugak love story gitu.. huhuhu.. mcm satu kewajipan pulak.. yg tak boleh tahan nye.. kenapa setiap hero dia mesti hensem2 belaka..? huwaaa..!! tapi diingatkan di sini yer.. hensem xde la bawak makne ape2 kalo perangai pun xsama hensem jugak.. kan..? by the way.. scene yg kt sebelah ni terlampau sweet la.. aww~~ sape la nk bawak aku naik row boat yg dikelilingi lantern yang terapung2 banyak2 mcm tu.. mesti bahagia giler hidup nih.. tgk tuh..! start berangan lagi la tuh.. huhu..


kesimpulannya.. kalau ada cerita2 yang macam ni.. aku memang xkan bosan tengok berulang2 kali.. dan kalau nak ajak aku tgk wayang ke ape.. tunggu la ade cite2 kartun yg ala2 mcm ni.. kompem aku xkan berbelah bagi jawab "yes" jek nanti.. mungkin sebab terlalu baynak tgk kartun kot aku kuat berangan.. mane la taw kan sedikit sebanyak dia bagi idea nk berangan pasal ape ke.. ngehehehe..

sekian..

No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver