Pages

Sunday, February 13, 2011

>> bagaikan kaca pecah berderai..



salam.. cuba anda renung2kan.. masa bilakah yang anda akan rasa seperti gambar di atas..? i mean.. feeling too frustrated like the broken glass..? hurm.. to tell you the truth.. that is what i felt almost every day since the day i found out the truth about people around me.. so sad isn't it.. 

the most obvious reasons:

1. apabila seseorang yg aku lihat mcm ada potensi untuk membimbing aku pada masa akan datang telah mengecewakan aku.. senang cerita.. bila dia dah ada yang punya la.. kan..? masa yang paling menyakitkan adalah bila kita nampak sendiri event tersebut.. serius rasa mmg hancur luluh hati ni.. lepas tu terus jatuh 'saham' dia depan mata aku.. out of my list terus..  *byk la ko punye perasaan tu liana..! mcm la pernah tgk jek.. haha..* so in the end.. frust menonggeng sendiri.. ='(

2. bila rasa diri ini x dipercayai oleh semua orang.. lantas.. kepercayaan kepada diri sendiri pun berkurangan.. dah tu mula la tuh dok pikir mcm2.. nape la.. mcm mane la.. bla bla bla.. self confidence pun automatik terus low bawah tahap selesa.. 



3. bila rasa seolah2 keputusan yg aku buat tuh macam salah..

everyone deserve to decide which part they want to choose for their own life.. right..? so.. it's up to you which  way you want to lead your life.. tapi agak2 la beb kalo ko nk pilih jalan jahanam mcm amek bende bukan2 tuh.. fikir la waras sikit.. aku yg x berapa nak normal ni pun taw pikir mane baik mana buruk.. so pada sesiapa yg di luar sana tu.. kalo rasa diri anda nih terlalu dikongkong oleh ibu bapa or parents or family.. just think like this.. they love you so much.. they don't want you to choose the wrong path.. the very wrong path.. yeah.. sometimes we do make mistake.. it is what a life about anyway.. 

i love this quotes: 

but i love this even more..

sepatutnya kita perlu merasa diri ini lebih hina kalau buat benda2 yg bukan2..buat benda yang dilarang.. benda yang disuruh kita tinggalkan.. x rasa hina ke diri ini..? kalau x ikut cakap DIA.. padahal dah terang benderang dah tertulis kat Al-Quran mana yg halal mana yang haram.. senang cerita.. pada zaman moden mcm sekarang ni.. isu yg paling hangat adalah isu aurat, couple, pergaulan bebas, zina, dan sewaktu dengannya.. Alhamdulillah aku xde pakwe sampai sekarang walaupun dalam hati nih terasa mcm gatal nak sgt.. tapi kene pikir jugak baik buruk couple nih.. ade yang berpandangan niat menghalalkan cara.. which is i don't know how to offend.. yang pasal isu pergaulan bebas tuh.. hurm.. aku boleh ckp la kan.. sebab mostly member course aku adalah lelaki.. it just you have to control yourself.. jangan la gedik2 manja sgt.. kene pandai jaga diri.. 


sebenarnya.. aku tahu.. aku pun bukanlah baik sgt kan.. but at least i try to be a better person.. remember this:



"When Allah wants to favour somebody He tries him by putting him under some hardship. Abu Hurairah Radiyallahu 'anhu narrates that Rasulullah Sallallahu 'alaihi wasallam said: [Bukhari]"

so.. this is the best solution to those feelings.. the best medicine ever..! bila terasa hati ni bagai kan kaca pecah berderai.. ingat lah ALLAH.. DIA selalu bersama dengan hamba-NYA.. Yang Maha Pendengar, Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.. 

v(^_^)v

No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver