Pages

Saturday, May 21, 2011

>> masak memasak..

kalau dulu..
aku memerlukan khidmat nasihat mak aku kalau memasak..
"mak..! ni garam nk bubuh banyak mana..?? pak aji..??"
"mak...!! ni bila nk bubuh sotong nih..??"
"mak..! nk minyak ni panas mcm mane..??"
"mak..! bawang berapa bijik..? bawang putih..?? nk halia tak..??"
dan sebagainye..
well..
kurang self confidence la katakan..

tapi sekarang..
sejak duduk rumah sewa nih..
aku masak ikut suka je..
x heran dah ape yg aku bubuh..
berapa byk sudu garam gula aku taruk..
bila nk bubuh itu ini..
main taruk jer..
aku x main campak2 ek..
takut terpercik minyak..
hahahhaha..
dan hasilnya..
lebih memuaskan berbanding dulu..


ada sekali tu aku masak sambal..
errr..
bukan sekali sebenarnye..
byk kali jugak..
aku masak sambal ape2 x bubuh asam keping (or air asam jawa)..
bila balik rumah mak masak sambal lagi..
baru ku taw aku ter'miss' bahan tu..
hahahhaahhaha...
padan la sambal aku kurang kick berbanding sambal mak aku..
tapi sekarang dh hampir setaraf dah la level sambal aku..
hahahahahaha..

liana 1: ceyt.. sambal jek pun.. *nada annoying*
liana 2: habis tu..? ko ingt masak sambal ni senang ke..?? cili nk kene garing.. api nk kene jaga.. selalau kene kacau kalau tak hangit.. ko ingt senang..? silap sikit kang tak sedap la.. terhangit kang pahit.. 
liana 1: errrr... *diam terkelu*

sejak cuti nih..
aku dok rumah..
kalau aku rajin aku masak la..
tapi boleh kira ngan jari la kan..
gile pemalas aku nih..
=_="

task 1 : tomyam ayam

task 2 : ayam masak blackpepper

task 3 : sotong goreng tepung

task 4 : ayam sambal cili api

*yg lain malas nk cari kamera.. =_=" *

dan aku dpt feedback yg baik..
hahahahaha..

so liana..
anda dah layak nk kawen dah ni..!
mwahahahahahahahaa...
(^_^)v

 *sorry.. lately suka puji diri sendiri.. mwahahaha...*

aku ade perasaan nk letak resepi2 yg aku selalu masak kt sini..
tapi aku rasa resepi aku ni simple sgt..
tgk r nanti mcm mana..
hehehehehe..


No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver