Pages

Friday, May 20, 2011

>> cap jari berubah..??

tadi aku pergi Wisama Rampai kat Sri Rampai..
nk tukar IC baru..
ye r kan..
after 18 tahun kan mmg dh patut tukar IC..
hehehe..

yg xsangke nye.. 
kat situ senang giler..
xramai org..
ke xde org lgsg..?
amik nombor..
pastu terus kene panggil..
best kan..??
xpayah beratur lama2..

lepas kene panggil ke kaunter..
dia pun tanya la..
nk buat apa..?
aku jawab la nk buat IC baru..
dia mintak IC aku..
aku pun bagi..
pastu dia suruh letak ibu jari kanan kt sensor tu..
aku pun letak la..
titiiit...
"okay.. jari kiri pulak.."
so aku pun letak la ibu jari kiri aku..
beberapa kali jugak la dia try..
siap tekan2 lagi jari aku..
sebab nk cap jari aku kan..
mule2 tu aku rilex jek..
pastu siap kene pindah ke komputer sebelah lagi tu..
aik..??
aku rilex lagi..
dia try lagi detect cap jari aku..
kanan, then kiri..
kanan sekali jek dh pas..
kiri..?
dia try lagi dan lagi..
sekali dia ckp..
"adik, cap jari adik x match dgn yg lepas ni dik.."
hah..??
x sama..??
biar betul..??
"so boleh x saya buat IC baru ni..?"
"boleh.. tapi siap lambat sikit.. 2 bulan.."
"okay.."
"adik simpan dulu IC lama adik ni.. sebab cap jari adik x match.. so lama sikit la.."

okay..
setel..
tapi..
korg x pelik ke..??
pesal pulak cap jari aku berubah nih..??
setaw aku la kan..
cap jari seseorang tu mmg la berbeza antara satu sama lain..
tapi bukankah cap jari seseorang tu xkan pernah berubah sejak dia lahir sampai besar..?
kan..??
lagi satu..
nk kate aku pergi bakar jari aku sampai hilang bentuk cap jari tu..
nampak beno nipunye..
xpernah la pulak jari aku nk terbakar ke ter'ape-ape' ke..
kene cut sikit2 sebab potong bawang tu biase la kan..
org pompuan..
hehehehe..

so..
apesal ek jadik mcm ni..??
any solution..??

3 comments:

ilieatiqah said...

jgn risau...aku pon same kes....huhu..

ija said...

ingatkan saya jer,risau gak bila cap jari tak dpt detect.

lee anna shim said...

pelik kan? saya rasa faktor selalu pegang pisau kot.. hehe..

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver