Pages

Thursday, April 19, 2012

>> dapat tak dapat..

salam to all readers..
=)


aku rasa kan..
hidup aku mcm ade 3 cycles..

1) apa yang aku betul-betul nak, aku dapat..
tak kira la amik masa berapa lama ke..
perjalanannya berliku-liku atau garis lurus ke..
mesti dapat jugak..


2) apa yang aku tak begitu nak, (yang macam 'ada-takde-pun-takpe') susah nak dapat..
tapi kadang-kadang dapat jugak akhirnya tanpa sedar..


3) apa yang aku betul-betul taknak, aku tak dapat..


bagus kan kalau hidup macam ni?

tapi kenapa bila dah dapat je..
mula-mula je rasa exited..
lama-lama rasa biasa-biasa je..

adakah aku jenis yang tak reti menghargai apa yang aku dapat? 
ataupun aku dah terlalu biasa dengan karma hidup aku yang sebegini sehinggakan aku sendiri tak sedar aku telah berusaha untuk mendapatkan sesuatu?

ataupun ini yang dihadapi dan dirasai oleh semua orang?

aku pun jadi bingung kejap..
apesal dengan aku ni??


pape pun cik liana..
kena bersyukur..
Allah dah bagi ape yang ko nak, ape yang ko tak begitu nak, dan juga tak bagi ape yang ko taknak..
takkan tak reti-reti nak bersyukur lagi, kot??
*muhasabah diri..*




No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver