Pages

Thursday, April 19, 2012

>> babysit Haikal..

salam to all readers..
=)

memandangkan kakak aku outstation ke Kedah..
maka anak dia ditinggalkan bersama mak aku kt Wangsa Maju..

*budak yang suka dipuji hensem.. hehehehe..*


semalam memang betul-betul aku rasa perasaan seorang 'mama-yang-bekerjaya'..

habis kerja pukul 6..
tak sabar-sabar nak balik nak main ngan budak kecik..
hehehehe..

main punya main punya main..
sekali dia teringat kt mama dia..
habis la..
melalak takmo berhenti..
sekali bawak keluar rumah..
diam pulak..
dah diam main balik..
hahahaha..
macam-macam..

*muka tengah sedih.. tapi masih khusyuk tgk iklan TV.. hahahaha..*


yang tahap klimaksnye pulak..
dah pukul 12 tgh malam kot..
melalak lagi sekali sebab teringat mama dia..
terpaksa la bawak keluar lagi..
dah tu tak nak masuk pulak tu..
huhuhuhu..
layan je la..

kalau nak tido..
nak tido depan TV sambil tgk cite katun sambil minum susu..
pergh budak kecik ni..


ingatkan boleh tidur lena..
sekali pukul 4.50 pagi dia melalak lagi..
"ma... ma...." panggil mama dia sambil tangan tunujuk-tunjuk kat pintu..
aduuuiii.......
sabar je la..
ni kalau anak org ni aku dah bagi balik dah ni..
nasib baik anak kakak aku..
kalau tak memang takde makna aku nak jaga lagi nih..
hahaha..

begini la perasaan seorang ibu yg bekerjaya kan..
dah penat dgn kerja..
balik-balik anak buat hal..
mmg menguji kesabaran, kan??

haaaaaaaaaa....
tu tandanya aku tak leh jadi mak orang lagi la..
belum mampu bersabar seperti itu lagi..
hahahaha..

melalak taknak berhenti..
aku biar je..
lantak la..
lama-lama berhenti jugak..
hahahahaha..

tapi kan..
sebelum-sebelum ni dia tak macam ni pun setiap kali kene tinggal..
mungkin dah asyik-asyik kena tinggal kot..
tu yang sedih semacam je budak ni..
hehehehehehe..

pape hal pun..
aku mmg suke layan budak-budak cenggini..
rase best..
lebih-lebih lagi bila tgk karenah dorang yg kadang-kadang aku rasa lawak..
hahahhahaha..
macam-macam...

(^_^)v



No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver