Pages

Tuesday, October 18, 2011

>> Kedai 1 Malaysia Pantai Permai..

salam all readers..
=)

hari tu ade member aku kecoh-kecoh kat kawasan rumah aku ni ade kedai 1 Malaysia..
aku pun pelik la jugak..
dah setahun aku dok rumah sewa ni..
bayang kedai tu pun tak nampak..
last-last dia tunjuk kat mana..
baru ku tahu di mana duduknya kedai tersebut..

kedai tu sebenarnye kat blok klinik kerajaan..
padan la aku tak perasan..
terselindung dari pandangan aku..
p/s: aku pergi balik kelas pun tak pernah lalu situ.. =_="

sabtu lepas..
aku pun menggagahkan diri ke kedai tersebut..
asyik dengar cerita je..
bila lagi kan?
hehehehe..


ni la muka depan Kedai Rakyat 1Malaysia..
merah menyala gitu..
aww.~
macam mana aku takleh perasan kedai merah menyala-nyala macam ni ye..?

masuk-masuk kedai..
feeling dia macam mini market jugak..
ala-ala K-Mart, 7-Eleven, mini Carrefour etc..
byk gak barang-barang kering yg dia jual..





perasan tak label dia?
semua putih je..
dengar-dengar cerita la kan..
yg tu sebab dia nak cut cost pembungkusan..
okay la tu kan..

harga?
pada aku jenama 1Malaydia ni memang murah..
untuk sardin tin..
MURAH GILA!
sardin tin kecik jenama XXX selalu harga RM2.80..
tapi 1Malaysia punye brand harga RM1.20 je..
tin besar RM2.80..
gile kan?
tapi rasa tu tak taw la kan..
hehehe..

masa aku tgk kt kaunter..
ade sorang makcik ni shopping mcm kat Carrefour..
segala barang dia beli..
memang shopping abis makcik ni..
mentang-mentang la murah kan..

fyi,
bukan nye kedai ni cuma jual jenama 1Malaysia je..
ade je jenama-jenama lain..
tapi of course la jenama 1Malaysia ni dominan..
mcm tak paham-paham pulak..
=)


puas jalan-jalan..
last-last..
aku tak beli pape pun kt kedai ni..
sebab tak taw nak beli ape..
dan takut tak sesedap macam barang-barang brand yang aku selalu beli tu..
hohohoho..

maybe later..
one day for sure i will buy something in this store..
just try..
=)




1 comment:

Anonymous said...

byk bende beracun die jual

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver