Pages

Sunday, October 16, 2011

Al-Fatihah

Salam to all readers..

Pemergian seorang insan yang bergelar ibu teramat dirasai.. 
walaupun bukan ibu sendiri..
ketika Allah mengambil nyawa ibu-ibu mereka..
kerap kali terlintas di fikiranku..
"bila pula giliranku?"

aku tidak meminta ianya terjadi..
tapi kita wajib percaya bahawasanay ia pasti akan terjadi..
semua manusia yang bernyawa pasti akan mati..
adakah aku sudah bersedia menghadapinya?
aku belum bersedia lagi..

Ya Allah..
izin kan aku berbakti kepada kedua ibu bapaku sebelum aku pergi..
izinkan kedua ibu bapaku merasai hasil titik peluhku sebelum mereka pergi..
Ya Allah..
Sesungguhnya Kau lah Yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa..
amin...


al-fatihah untuk ibu Hakim yang baru saja meninggal dunia tengah hari tadi..
Innalillahiwainnailaihi roji'un..
sama-samalah kita mendoakan agar roh beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..

No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver