Pages

Monday, August 5, 2013

>> ragam customer..

salam to all readers..
=)

tiap-tiap hari kerja full time..
masyuk memang masyuk, tapi penat jugak la..
yang paling tak best nya, setiap hari before closing..
everyday without a miss..
customer berpusu-pusu masuk kedai macam takde hari esok..
sabar je la..

kalau jenis yang understanding, dan sabar, okay la jugak..
ni kene yang jenis tak reti sabar, menjeling bagai..
memang menaikkan api kemarahan..

hai cik akak/abang, kitorang nak tutup kedai dah..
kitorang nak balik jugak..
ape ingat kitorang ni tak tahu penat ke apa?


macam-macam karenah customer aku ni..
sabar je la..
kalau si anak suka, mak pulak tak suka..
kalau mak suka, anak pulak tak suka..
pastu gaduh anak beranak depan aku..
yang jadi mangsanya, aku la..
kene ulang alik amik baru..

ada pulak tu jenis indecisive..
nak yang tu, nak yang ni..
last-last tak beli..
tak ke menyusahkan tu namanya?
daripada comel terus jadi hodoh..
memang kene maki la dengan aku free free kan..

ada pulak tu..
dia kata nak..
design ok, size ok, semua ok..
aku dah siap letak atas kaunter dah..
sekali dia blah camtu je..
yang ni memang siot giler..
tak nak cakap je la tak nak..
tak payah la blah macam tu je kan..


jenis customer yang paling aku suka:
dia pilih mana yang dia suka, amik saiz, terus bayar..
setel..

tak beli banyak, takpe..
at least tak menyusahkan orang..
dan tak membazirkan masa orang..

cepat dan efisien..
kan bagus kalau gitu..

dari pemerhatian aku selama aku bekerja 3 minggu ni..
"hak memilih adalah hak wanita"
cheeewaah ayat tak boleh blah..
paham-paham je la maksud dia yer..


sekian..
nukilan seorang pekerja part-time di kedai kasut..
(^_^)




No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver