Pages

Wednesday, April 3, 2013

>> cinta kasih..

salam to all readers..
=)

pernah tengok cerita Cinta Qaseh kat TV3?
ala..
yang Wawa Zainal ngan Adi Putra berlakon tu...

pada aku la kan.
aku tak begitu gemar cerita melayu yang sebegini..
dah kahwin, buat la cara dah kahwin..
boleh pulak nak berahsia lagi diri tu dah jadi isteri orang..

cerita tak best, sebab aku rasa ia lebih membawa kepada negatif daripada positif.
kalau budak-budak kurang matang tengok cerita ni..
mana tahu, terdetik dalam hati diorang;
"kalau kahwin tanpa cinta, takpe. kita still boleh bercinta dengan orang lain kat luar.."

ehem..
syurga seorang isteri di bawah telapak kaki suami, okay..
syurga seorang suami terletak di bawah kaki ibunya, bukan si isteri..
so, fikir-fikir kan lah sendiri..
kalau suami tak redha, tak cium bau syurga la jawabnya..

kahwin sebab apa?
semata demi cinta? mengejar cinta dunia dan manusia?

oh ye ke?
habis tu cinta Tuhan macam mana?
adakah anda terlalu mementingkan cinta manusia yang belum tentu jodohnya dengan anda itu?
hurm..
*peringatan untuk diri sendiri jugak ni*


aku berdoa agar jodoh aku seorang yang mampu membimbing aku ke jalan yang diredhai-Nya.
ameen..


ape-ape pun..
OST cerita ni memang terbaik..
Cinta Kasih - Mila & Nubhan



membayangkan tengah berduet nyanyi lagu ni dengan Chang Min..
kalau korang faham lirik lagu ni,
mungkin korang boleh tangkap apa maksud tersirat ber'duet' dengan dia..

창민 오빠, 미안해..


p/s: tapi bagus la ending dia, Qaseh pilih suami dia.. 
bukan kekasih lama dia tu.. 
kalau tak, lagi haru..



No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver