Pages

Friday, February 10, 2012

>> motor lagi..

salam to all readers..
=)

Alhamdulillah..
akhirnya berjaya jugak aku masuk track..
setelah 3 kali main kat padang je..
hehehehehehe..



pengalaman masuk track first time ni mmg best..
da rase mcm ade harapan akan lulus dgn sekali ujian je..
akan tetapi..

jeng...
jeng......
jeng...........


kat track ni ade 6 halangan..

1: BULATAN 8
mula-mula masuk tu mmg teragak2 jugak la bile nak pulas minyak..
bila nak tekan brek..
bila nak tu..
bila nak ni..
tapi bila dah masuk beberapa kali..
masih nampak lagi aku belum mahir bawak motor..
tapi yg penting..
aku tak jatuh kaki dan motor tak langgar garisan putih dan bumper.. 
*walaupun hampir2 nak langgar jugak*
peace!
(^_^)v

2: TITI
to my surprise..
aku cuma jatuh 2 kali je dalam 7 kali naik titi..
hebat kan??
tapi bese la..
aku rase aku kt atas titi tu tak sampai 7 saat..
4-5 saat je kot..
hehehe..

time nak U-turn masuk halangan ke tiga ni..
beberapa kali gak la aku jatuh kaki..
T_T

3: ZIGZAG
kacang gile!
ni paling aku konfiden nak buat.. 
(^_^)v

time U-turn dari zigzag nak pergi next station aku okay pulak..
musykil..

4: EMERGENCY BRAKE
aku tak taw kenapa..
aku rase brek kecemasan ni agak senang jugak..
sebab setiap kali aku tekan brek kuat2..
memang masuk kat kotak..
hehehehe..

5: SELEKOH
oh nooooo...!!
aku sangat2 tak reti main corner-corner ni..
somebody help me!!!
mmg asyik nak langgar bumper je la..
T_T

pastu sebelum masuk halangan seterusnye..
kene berhenti, angkat tangan, free gear..
kene check lampu, lampu brek, signal, cermin, topi keledar, vest dan hon..
pass..

6: JALAN RAYA
walaupun kacang..
tapi aku masih tak boleh melepas kan tangan dari handle time nak bg signal..
T_T
nampak sgt aku shaky..

dan seterusnya..
kene berhenti tanda tamat..
angkat tangan, free gear, tolak motor..

ade la jugak kan aku round2 track tu 5-6 kali..
hehehehehehe..

memandangkan test aku 29hb..
aku bercadang nak gi kelas lagi 24,25,26, 27hb..
boleh taak..??
hihihii..
mentang2 la takde kelas hari jumaat..
isnin kelas malam je..
hehehehee..

semoga aku lulus sekali je amek test JPJ..
ameeeen...
(^_^)







No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver