Pages

Monday, March 21, 2016

[travelogue] Kampung Luanti Fish Massage, Ranau, Sabah

salam to all readers..
(^_^)

this is the first time ever i attempt fish massage..
yang spa ikan kecik-kecik tu aku tak pernah try pun..
terus redah je spa ikan besau-besau camni ha..
memang cari pasal la..
hahaha..

actually nak masuk tempat ni kene bayar..
kalau tak silap, sorang RM 5, kamera RM 3 per group..
kalau tak silap la..
mohon jangan kecam saya.. 

masuk masuk je, terkesima kejap..
besarnye ikan weyh!!!!


tokojut den tengok ikan besau benau..
aku mengambil masa yang agak lama nak masuk sungai ni..
sebab geli weyh...
aku geli!
geli gila..
rasa menyesal pun ada.. hahaha..
tapi lama-lama, slow and steady.. ok la..
tapi still tak boleh terima perasaan kene gigit dengan ikan tu..
sampai sekarang aku terbayang kegelian tu weyh..
hahaha..

main kat tepi-tepi je..

banyak nye ikan..
rase macam nak tangkap je sekor bawak balik..

peace!

aku ngan yaya main kat tepi-tepi je..
mamat ni dah sampai ke tengah dah dia..
mula-mula dia cakap dia takut, tapi bila dah sampai..
360 degree perubahan attitude..
macam budak-budak..
hahahaha..

hi awak! 
ini la rupa ikan yang gigit kaki kitorang hari tu..
saiz dia kecik sikit dari yang ikan hitam tu..
ikan hitam cuma lalu gesel-gesel kat kaki je.. tak gigit..


ok times up!
sekali masuk dalam 15-20 minit je..
aku rase cuma 5 minit terakhir je yang aku berjaya masukkan kaki sepenuhnya dalam sungai tu..
sebab aku geli weyh..
geli sangat sangat sangat..
peggeli jugak aku ni rupanye..
hehehe..

wefie time!!

peace!
(^_^)v



dekat area tu ade satu jambatan gantung..
boleh naik 10 orang je dalam satu masa..
kalau lebih? jawabnye putus la jambatan tu gamaknye..

dan yang penting, photo time!

terserlah muka happy masing-masing dapat jalan-jalan..
(^_^)




No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver