Pages

Saturday, March 19, 2016

>> dont judge a book by its cover..

salam to all readers.. =)

one fine day, time aku tengah leka menelaah kerja aku..
Leong said, 
"liana.. i tak sangka u dah berubah.."
takde angin takde ribut, tetiba je dia cakap mcm tu dgn aku..
aku pun pelik la.. "ha..??"
"ye la.. u sangat lain sekarang.."
"eh.. apa yang lain nye? u kenal i yang dulu ke sampai u boleh keluar statement mcm tu??"
"haiyaa.. susah mau explain.. tapi u memang lain la dari dulu.."

maka, otak aku pun ligat memikirkan mengapa beliau mengeluarkan kenyataan tersebut..
suddenly terdetik, ni mesti kes dia ingat aku budak nerd yg jenis study je sokmo ni.. 
yg jenis buat kerja tanpa membantah dan ikut telunjuk org atasan je ni.. 
senang cite jenis budak 'baik' la..

ye la.. 
dulu pun mana ade kitorg share anything.. 
mana ada spend masa sama-sama after working hours kan..

"ni mesti sebab u ingat i jenis pendiam je kan.."
dia angguk..
"mesti u ingat i jenis budak 'baik' duduk rumah je kan.."
dia angguk lagi..
"mesti u tak sangka i gila kpop kan.."
dia angguk dengan lagi laju.. *damn*

"i ingat u jenis mama girl.. budak 'baik' yg always follow the rules.."
"rules are meant to be broken.. hehehe.."
yup.. sometimes i like to rebel..
saya budak nakal yg orang tak tahu kenakalan saya melainkan mereka kenal siapa saya.. *perghh ayat*

"tak sangka u jenis yang suka keluar malam tak mau balik
ni kes time mood swing ye kawan-kawan.. 
saya tak begini setiap hari.. harap maklum..

"lepas tu u pun picky eater jugak.. i am a picky eater, tapi you lagi extreme.."
yang ni kes aku suka asingkan instant vege dlm nasi goreng.. 
i hate those instant vege! grrr..
dan aku tak suka makan sayur yang bukan kaler hijau.. pelik kan?

"dan u sangat kuat jalan.. i ingat u jenis duduk rumah baca buku je.."
hahahahaha..
yang ni kes kitorang explore area Ranau time weekend hari tu..
dia kata ni first time dia pergi jalan-jalan a few places in one day, from morning till night..
penat le tu,,


setelah puas gelakkan statement beliau..
"itu la u.. tak kenal maka tak tau.. dont judge a book by its cover.."


actually, bukan dia je yg cakap macam ni.. ramai dah.. ramai sangat..
apa aku ni memang nampak macam budak baik eh?
takde unsur-unsur kenakalan langsung ke?
hahahaha..

tak kenal maka tak cinta..
so, jangan cepat nak judge orang yer kawan-kawan..
aku ni korang nampak je baik, tapi kesetanan diri ini, hmmm.. takde sape yg tau..
begitu jugak la sebaliknya..
yang nampak jahat tu, tak semestinya jahat betul.. mana tahu dia sebenarnya baik ke..

peace!
(^_^)v


No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver