Pages

Wednesday, September 18, 2013

>> matematik..

salam to all readers..
=)

ada sesetengah orang pandang enteng kat orang yg belajar matematik..
"ko nak keje apa nanti??"
itu soalan lazim.. dengan nada sarkastik..

taaaaaaappppiii...
tahukah anda, kursus ijazah yang saya amik kat universiti bukanlah sekadar matematik semata-mata?
saya belajar tentang ekonomi, financial, investment, risk, insurance dan sebagainya..
a little bit here and there..
cuma, ye la..
untuk kesenangan semua pihak, saya cuma cakap saya belajar matematik..

see??

silence doesn't mean there is nothing to be said..
but actually, there is a lot..
cuma faham tak faham je la..

kalau berbuih mulut aku cerita satu-satu apa yang aku belajar sebenarnya,
confirm..
for sure..
mereka-mereka yang pandang rendah tu takkan faham punya..
lumrah dunia..

sabar je la wahai hati..
 
 
kalau yang faham tu, memang sure diorang akan faham kenapa aku cakap aku pernah sakit sampai muntah-muntah time belajar dulu..
susah wooo...
 
kalau ada junior-junior aku yang mintak pendapat tentang actuarial science..
kalau add math time SPM kurang dari B3..
please la cari course lain..
this is definitely not the right path for you..
 
 
soalan seterusnya,
"dah habis belajar ni, ko nak keje mana?"
eh.. macam sama je soalan dengan yang tadi kan..
 
jawapan aku..
i'm more interested in financial and investment sector..
tapi tu la..
masih belum ada rezeki..
kalau dapat kerja kat insurance company pun okay jugak..
sebab tu 2nd option aku.. (takaful is my ultimate aim..)
 
kita tengok je la kat mana cik liana kerja nanti..
 
(^_^)v



No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver