Pages

Sunday, September 2, 2012

>> driving experience..

salam to all readers..
=)

memandangkan kereta saga tu manual..
kat sini aku nak mengaku satu perkara yang aku selalu buat bila bawak kereta..

aku malas nak tukar gear.

bila nak start kereta, guna gear 1.
dah jalan, tukar gear 2.
makin laju, tukar gear 3.
laju sikit lagi, tukar gear 4.
agak-agak nak perlahan, aku cuma lepas minyak, tekan brake..
agak-agak nak berhenti, terus  free gear, tekan clutch, tekan brake..
maka berhenti la kereta itu..

kesalahan utama yang aku sedar aku buat: aku cuma tukar gear untuk laju je..
untuk slow terus free gear..
hahahaha

sound mcm betul je kn..
tp bila aku perhatikan ayah ngan iwan bawak, dorang tukar gear 4 - 3 - 2 - 1 - free gear.

cepat rosak tak kalau aku terus free gear je?

nampak gayanya, aku mcm kurang sesuai drive kereta manual.


-sekian-

No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver