Pages

Sunday, March 27, 2016

minat..

salam to all readers..

this may sounds ridiculous..
but one of my dream now is to collect all TVXQ official albums and merchandise..
including korean and japanese singles, repackage albums and all..

ada yang tanya, berbaloi ke beli album ni semua?

entah la..
hard to explain to people who don't understand..

just put it in simple way..
when you like something, you will acquire it right?
and when you obsess with something, you will collect all related stuffs according to your obsessions right?

antara contoh paling mudah..

kau minat gila dengan bola sepak.. so ko sanggup spend duit untuk beli jersey mahal-mahal, kasut bola, bola dan sebagainya dan kau juga akan jadi ahli kelab bola etc untuk jumpa orang yang sama minat dengan kau..
betul tak?

kau minat main badminton.. so ko sanggup spend duit beli raket mahal-mahal, shutter and every other equipment and try to find people with the same interest..
betul tak?

kau minat dunia permotoran.. so ko sanggup spend duit untuk modified motor ko bagi laju, bagi power, pastu beli helmet mahal-mahal harga beribu dan kongsi minat tu dengan geng-geng motor kau..
betul tak?

kau minat jam.. so ko sanggup spend duit untuk beli jam mahal dan cari jam series yang ko minat tu dan buat collection..
betul tak?

kau minat lego.. so ko sanggup spend duit untuk beli lego yang harga ratus-ratus sebab kau suka dan kau nak buat collection jugak..
betul tak?

kau minat artis tu.. so ko sanggup spend duit untuk beli album, majalah, photobook dan sebagainya.. dan kau juga sanggup berhabis duit untuk pergi konsert artis tersebut bila artis tu ade buat konsert kat area berdekatan dengan kau.. kau akan support artis tu dengan undi dia bagi kategori-kategori yg artis tu tercalon supaya dia dapat anugerah artist of the year gitu..
betul tak?

in my case, aku obsess minat dengan TVXQ..
so aku sanggup habis duit untuk beli album semua tu..
aku sanggup habis duit untuk pergi konsert sebab nak tengok dia live depan mata..

and after explaining all these thing..
the same question again..
berbaloi ke kau beli ni semua?

rasa macam malas dah nak explain lagi dengan orang macam ni..


kesimpulannya..
every each of us has different minat..
kau minat bola..
kau minat badminton..
kau minat motor..
kau minat jam..
kau minat lego..
aku minat TVXQ..

ade aku memperlekehkan minat kau?
takde kan..
ade aku memandang hina minat kau?
takde kan..
ade aku pandang serong dengan minat kau?
takde jugak kan..


tapi kenapa korang pandang serong dengan minat aku?
kenapa?
kenapa..??
kenapa...........???
ape salah aku??



moral of the story..
mari lah kita sama-sama menghormati minat masing-masing..
dont be too prejudice, okay?
peace!

No comments:

 

Copyright © my name is liana. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver